Какво е ctr в Yandex. Какво се счита за добър CTR? Какво е CTR и как изглежда в Yandex Direct

  • 13.11.2019

Издадохме нова книга „Маркетинг на съдържанието в в социалните мрежи: Как да влезете в главата на абонатите и да се влюбите във вашата марка.

Изчисление на кликване - CTR характеристика

Не само рекламодателят, но и уеб администраторът, който иска да монетизира сайта си, трябва да знае какво е CTR в рекламата. Терминът CTR (Click Through Rate) се отнася до връзки или реклами, които посетителите на сайта могат да следват. Този показател се измерва като процент, изчислява се по специална формула:

CTR = (брой кликвания / брой импресии) * 100

Още видеоклипове в нашия канал - научете интернет маркетинг със SEMANTICA

Според статистиката най-високият CTR показва способността да се адаптира към интересите на интернет потребителя. Почти всички стандартни динамични банери на Runet имат CTR в диапазона от 0,01% до 2%. Ефективното насочване и професионалното медийно планиране позволяват да се постигне многократно увеличение на този показател.

Какво е CTR в Yandex Direct

Като част от тази партньорска програма, честотата на кликване отразява броя посещения, направени от посетителите на поставените реклами. Параметърът се изчислява спрямо общия брой показвания на страници, съдържащи банери.
Нет контекстна реклама Yandex.Direct позволява на уеб администраторите да проследяват възможността за кликване върху публикуваните реклами. Едно от предимствата му е възможността за събиране на CTR по срезове (отделни блокове за статистически анализ за всеки контекстен модул). Това означава, че CTR може да се увеличи чрез промяна на цвета и местоположението на блоковете и други манипулации с рекламата.

Фактори, влияещи върху CTR

Има много критерии, които влияят върху ефективността на публикуваните реклами. Най-важните фактори включват:

  • размери на банера – изображенията в пълен размер са по-кликнати;
  • местоположение на рекламния модул;
  • фрагментен текст ( търговско предложениеописване на услуга или продукт);
  • графично изображение;
  • интерактивност - често се среща в банери от Google;
  • използване на мултимедийни технологии;
  • яркост и контраст.

Маркетолозите не са съгласни как да увеличат CTR. Някои предполагат, че рекламите трябва да са ярки и изразителни. Други смятат, че агресивната реклама отблъсква интернет потребителя и че трябва да "маскирате" банерите под фона на сайта.

CTR прогноза - какво е това?

Това е една от функциите на онлайн инструмента за прогнозиране на бюджета, предоставен от услугата Yandex.Direct. С него можете да изчислите вероятния CTR за всяка фраза, използвана като ключова дума, за която сайтът се популяризира. За да направите това, трябва да въведете списък с ключови фрази в специална форма и да кликнете върху бутона „изчисли“.
Системата ще предостави информация за цената на поставяне на реклама и приблизителната възможност за кликване на фразата. Имайте предвид, че това е среден CTR, а не абсолютна стойност.

Казват, че рекламата е много печеливш бизнес. Вярно е, че много начинаещи могат да спорят с това. Техните рекламни бюджети се топят пред очите ни, блъскайки се в неразбираем показател: CTR. Оказва се, че това най-важният фактор, което е част от алгоритъма за изчисляване на цената на клик. Нека се опитаме да разберем какво е CTR в Yandex.Direct и как да се сприятеляваме с него. Въпросът според експерти е глобален. Разбирането на този фактор ще спести много пари за рекламна кампания и ще спечели повече.

Няколко думи за "Yandex. Direct"

Интернет е най-популярната платформа за рекламиране на вашия продукт или услуга. Тук работят много компании, чиято същност е да организират взаимодействието на тези, които искат да се уведомят, и уебмастърите, тоест хората, които предоставят свои собствени сайтове за реклами.

Търсачките имат най-големи възможности по този въпрос. Това са предприятия, занимаващи се със създаване на специализирани софтуер. Постоянно попадате на тях, когато търсите каквато и да е информация.

"Yandex. Direct" е един от най-популярните рекламни компаниив руския интернет. Тя е организирана на базата на предприятието, създало едноименната търсачка. "Yandex. Direct" предоставя услуги на рекламодатели и собственици на сайтове (уеб администратори). Първите харчат пари, за да се декларират, вторите получават малка част от тях за предоставяне на собствени сайтове.

Услугата, която ги свързва, естествено регулира процеса. Той трябва постоянно да поддържа баланс между реклама и клик върху нея. В противен случай и рекламодателите, и уеб администраторите ще го напуснат. Да, и посетителите ще смятат, че услугите му са с недостатъчно качество и ще отидат в друга търсачка. Интернет е силно конкурентна област. Сега, когато разбирате каква тема се обсъжда, можете да преминете към същината на въпроса. И така, какво е CTR в Yandex.Direct?

правила

Трябва да разберете, че има много хора, занимаващи се с реклама. Те използват същото ключови фразии следователно се конкурират помежду си. И Yandex.Direct действа като рефер. Обученията, организирани от компанията, дават известна информация за това, но недостатъчна.

Целта на Yandex е да печелите пари. Той създава правила, които позволяват на всеки рекламодател да вземе възможно най-много. Например, цената на кликване в Yandex.Direct може да варира за подобни реклами. „Реферът“ гледа не колко сте съгласни да платите, а обратната връзка на потребителя. За него е по-важно хората да следват рекламата.

Ако разбирате тази точка, тогава ще бъде по-лесно да разберете в Yandex.Direct и как това се отразява на бюджета. Отново, една компания не се интересува колко пари сте готови да й дадете, ако рекламите са тромави или не се харесват на обществеността. Тя се стреми да получи повече от всеки, това е смисълът на нейната дейност.

Какво е CTR в "Yandex. Direct"

Техническата поддръжка описва тази концепция доста ясно. CTR (click through rate) е индикатор за кликаемостта на банер или реклама. Формулата за изчисление включва два показателя: брой кликвания и импресии. CTR е частното между тях. Тоест, за да го получите, трябва да разделите кликовете на импресии. Въпреки това, не всичко е толкова просто.

Първо, Yandex не изчислява веднага този показател. Когато избира реклами, той първоначално се фокусира върху прогнозирания CTR. И как "Яндекс" получава тези данни - никой не разбира. Същата техническа поддръжка обяснява, че се фокусира върху средните стойности на подобни рекламни кампании, като се вземе предвид кармата на сайта (ако има такава).

Реалният CTR започва да се изчислява едва след като определена сумаимпресии. Например през 2016 г. трябваше да има поне 400. Цената на едно кликване в Yandex.Direct директно зависи от този показател. Колкото по-малък е, толкова по-скъпо ще бъде показването на рекламата.

Логика за сортиране на рекламни елементи

Нека да разгледаме пример, който демонстрира как работи честотата на кликване (CTR). Имаме двама рекламодатели. Човек е готов да плати 20 рубли. за всяко действие на клиента, вторият съжалява за такива средства. Той посочи цена от 10 r.

Техните рекламни кампании работят известно време. В резултат на това Yandex видя, че първата от сто импресии получава 5 кликвания. Неговият CTR е 5%. Вторият рекламодател представи кампанията си много по-добре. Той получи CTR за същите сто импресии - 15%. Много добре!

И какво спечели Yandex в същото време? От първия: 20x5 = 100r. От втория: 10x15 \u003d 150 рубли. Кой е по-добър за него? Това е ясно на всеки, защото рекламите са показвани еднакъв брой пъти. Но от по-икономичен, но усърден рекламодател, Yandex получава повече. Това означава, че той няма да се самозалъгва, а ще даде предимство на този работохолик. И като бонус - по-ниска цена на клик.

Влияе ли CTR на бюджета?

Рекламодателите непрекъснато се опитват да се впишат в Yandex.Direct. Обучение за тези, които искат да започнат собствен бизнессе подобрява. За да постигнете резултати и да не изгорите, трябва да се интересувате от нови продукти, да изучавате опита на някой друг. И така, преди известно време се оказа, че Yandex реагира на цялата рекламна кампания, а не на един банер. Той анализира колко стриктно специалистът е събрал ключови думи, как ги използва при създаване на реклами.

Освен това Yandex събира информация за всяко име на домейн. Ако е неблагоприятно, тогава те говорят за "карма на сайта". Това засяга резултатите от търсенето, следователно увеличава цената на клик. За да разберете конкретно дали има нещо негативно за вашия сайт, можете само експериментално. Трябва да създадете две еднакви реклами, водещи до различни адреси. По цената, която предлага сервизът, ще разберете към коя има по-добро отношение.

Как да увеличите CTR?

Експертите имат много мнения по този въпрос. Повечето от тях са склонни да смятат, че рекламите трябва да се разработват. Първо съберете всички възможни ключове. Yandex определено ще анализира тяхното качество, когато проверява вашата кампания. Колкото по-добри са ключовите думи, толкова по-ниска е цената. Експертите са установили това на практика.

Второ място в увеличението на CTR е самата реклама. Ключовата фраза трябва да е в заглавието и текста. Трябва да го поставите в кавички, когато създавате кампания. "Yandex" разбира този знак като желание за реклама чрез точното появяване на думите. И това елиминира ненужните, неподходящи впечатления. Следователно не намалява CTR.

Спрете думите

В услугата има функция, която ви позволява да не показвате реклами за определени заявки. Те се наричат ​​стоп думи. Например искате да рекламирате кожени палта. Естествено, всички заявки с тази дума трябва да бъдат изчислени и приети. Когато събирате ключови фрази, прочетете ги внимателно. Определено ще има „херинга под кожено палто“ и много повече. Такива заявки, ако не бъдат забранени, ще намалят нашата ставка, ще увеличат цената на цялата кампания. Тоест, когато създавате реклама, най-важно е да изработите ключови фрази.

Избор на публика

Също важен момент. "Yandex" се фокусира върху ключови фрази. Въпреки това, не всеки, който пише заявки, има пари или възможност да закупи продукт или да поръча услуга. Тази част от публиката трябва да бъде отсечена. За това има местоположение по възраст, географско местоположение. Не са ви нужни хора от Магадан, за да гледате обява за продажба на цветя в Ялта, нали? Те все още няма да отделят стотинка за тях, тези граждани нямат такава възможност. Затова трябва още веднъж внимателно да погледнете на кого предлагате услугите си. Направете портрет на потенциален купувач и се фокусирайте върху него. Тогава "Yandex" ще ви зарадва с голям CTR, а самата кампания - със сериозен доход. Късмет!

Сергей Арсентиев

Какво се счита за добър CTR?

Всяко действие може или не може да бъде ефективно. Това важи и за интернет бизнеса, един от инструментите на който е контекстната реклама. Можете да пуснете реклама и да получите възвръщаемост веднага или след известно време, или можете да не я получите изобщо. Но как да измерим ефективността на рекламата и какво влияе върху нея?


Както всички знаят, Интернет е интерактивна среда, тя може да отчита действията на хората (или целева аудиториякакто обикновено казват търговците). Тоест, възможно е банално преброяване на броя на реакциите на посетителите на сайта към определен рекламен текст или банер.

Този метод е толкова прост и в същото време показателен, че досега основният индикатор за ефективността на контекстната реклама се счита за CTR - (Click-Trough Rate).

Формулата за CTR изглежда така: (броят записани кликвания върху реклама или банер) / (разделен на броя импресии на тази реклама) * (и умножен по 100, тъй като тази стойност изглежда по-ясна като процент).

С други думи, CTR е броят кликвания (реакции) върху реклама в сравнение с броя импресии на същия рекламен модул. И изразено като процент за по-лесно възприемане.

Индикаторът CTR зависи от няколко фактора: вида на онлайн рекламата, предмета на рекламите и особено силно от рекламен тексти снимки и рекламно разположение в сайта.

CTR в рекламните банери.

Показването на банери е демонстрация на мигащи анимирани рекламни модули, които активно канят потребителите на рекламирани сайтове. Техният CTR обикновено е малък. С какво е свързано? На първо място, с факта, че в повечето случаи банерите се показват на всички подред, без ясна препратка към реалните нужди на конкретен човек.

Разбира се, много рекламни специалисти се опитват да намерят тематични платформи за такава реклама. Но трябва да признаете, че вероятността всички посетители дори на тематичен туристически портал тук и сега да се интересуват от отстъпки за екскурзии до Шри Ланка е изключително ниска и следователно реакцията към банерната реклама поне не е положителна: те рядко цъкайте, опитайте се да сложите филтри и да ограничите показването на такива "тежки" видеа, които задръстват канала и натоварват компютърните ресурси.

Затова в момента банерната реклама се използва предимно за имиджово въздействие, особено когато се поставя на началните страници на порталите. Разпознаваемото лого или марка се популяризира по-лесно с помощта на графики, анимация и други мултимедийни изкушения. В този случай се използват главните страници на известни портали с висок трафик и ако се вземе предвид CTR, той няма първостепенно, решаващо значение. По-важен е броят на импресиите и минималната цена на една такава на уникален посетител (както се казва, контакт).

Също така банерната реклама се използва в евтини банерни мрежи: в този случай поставянето се извършва на вътрешните страници на посетени, но по-„прости“ сайтове, като файлов хостинг, торенти и др.
Целта на такава реклама е да увеличи трафика към рекламираните ресурси, така че банерите се използват възможно най-примамливи, често с порно елементи, закачливи „жълти“ заглавия като „Как да увеличите гърдите с 3 размера за 3 дни“ и евтина анимация.

За добър CTR се счита над 1%. Това е ако от 1000 гледания 10 души посетят сайта- това е много добро. Банерите в такива мрежи са евтини, така че е напълно реалистично да се въртят стотици хиляди импресии на ден, като се получават около хиляда посетители на ден.

CTR в контекстната реклама (Yandex Direct, Google Adwords).

Нормален среден CTR в Yandex.Direct за рекламиране на стоки и услуги в търсенесе счита ниво от 5-10%, отличен показател е 15-20% и повече. В Google.Adwords нивото на CTR обикновено е малко по-високо, отколкото в Yandex, тъй като рекламите в Google са по-видими. В контекст мрежи YAN и CMS се считат за нормални CTR от около 0,5-0,6%

За удобство ще дам проста таблица, която показва основния CTR за рекламиране на стоки и услуги в Интернет, използвайки популярни системи за контекстно рекламиране.

Обръщане на внимание

В таблицата давам показатели за CTR в% специално за реклама в мрежата за търсене, която се показва само в Търсене. Ако имате едновременно кампания в търсенето и мрежи, тогава в статистиката трябва да търсите отделно CTR за търсене и отделно за мрежи. В Yandex, например, това се прави в статистиката тук:

Защо изобщо да увеличавате CTR?

Повишаването на CTR в онлайн рекламата е задача No1 за специалист. В крайна сметка системите за контекстно рекламиране получават пари само за реални преходи към уебсайта на клиента, така че те са жизнено заинтересовани от факта, че има кликвания върху реклами и насърчават рекламодателите да поставят такива реклами, които ще се радват на повишен интерес и кликаемост.

Пуснали сте неправилна реклама, върху която почти никой не кликва? Е, цената на едно кликване за вас ще бъде, да речем, 3 пъти по-висока, отколкото за конкурент, който е направил по-вълнуващо предложение.

Между другото, ако CTR за определени фрази е под 0,5% (в Yandex), тогава рекламите вече няма да се показват за тях изобщо - никой няма да показва вашата реклама безплатно. Освен това и Google, и Yandex просто автоматично повишават минималната офертана щракване върху нискоефективни реклами.

Тъй като рекламните бюджети не са еластични, горният таван на цената на клик обикновено е ограничен до определена сума. Следователно, картината е склонна да бъде, че по-интересните оферти, върху които се кликва по-често, се показват по-високо, осигурявайки значителни ползи за своите рекламодатели и гарантирайки високи позиции при сравнително ниска цена на клик.

По този начин, ако не се положат усилия за повишаване на CTR, тогава рекламната кампания ще бъде твърде скъпа, а ефектът от нея ще бъде малък.

Как да повиша CTR в Direct и AdWords?

Има няколко прости правила, които помагат за повишаване на CTR на всяка рекламна кампания в търсачките.

Един ключ = поне една реклама.

За всяка ключова дума трябва да напишете рекламата си така, че ключът да бъде включен в заглавието и текста. Досадно е, разбира се, но си заслужава. CTR се увеличава няколко пъти. Защо работи? Защото, ако в рекламата има заявка за търсене, тя се маркира удебелен.

Вижте как изглежда:

В този случай името на рекламата включва изцяло заявката за търсене, която в този случай е подчертана с удебелен шрифт. Рекламите, които съвпадат с ключови думи с текст, са по-видими и следователно CTR обикновено е много по-висок.

Между другото, за някои силно конкурентни заявки има смисъл да направите няколко реклами за всяка такава заявка и след това да изберете най-ефективната за постоянна демонстрация.

Изключете услугата за автоматичен избор на дума.

Тази услуга позволява на системата Yandex да показва реклами не само за думите, посочени от рекламодателя, но и за други подобни заявки. Според мен е препоръчително да се използва само ако има малко кликове с много тясна рекламирана тема.

Във всички останали случаи това значително ще намали CTR и ще пропилее бюджета, защото ако клиентът продава „автомобили toyota“, тогава неговите реклами ще се показват и при заявката „автомобил VAZ“. Мисля, че тук всичко е ясно.

Не използвайте тематични сайтове.

Както показва практиката, за рекламиране на стоки и услуги тематичните сайтове много рядко са ефективни. Това се дължи на факта, че кликванията върху тематичните сайтове са непланирани. Тоест, потребител се скиташе из интернет, случайно видя интересна реклама - той превключи. Но сега нямаше намерение да прави никакви покупки. Поради това огромното мнозинство просто напускат сайта на рекламодателя, без да предприемат никакви маркетингови действия.

Друго нещо е преходът от търсенето. Там клиентът вече търси продукт или услуга и шансът след като отиде на сайта на рекламодателя да бъде направена покупка е много по-голям.

Освен това много безскрупулни собственици на сайтове, които получават възнаграждение от Yandex за кликване върху реклами, все още успяват да кликнат върху реклами на клиенти, въпреки факта, че това е много строго забранено от правилата. Или често потребителите могат да кликнат върху такива реклами просто по погрешка, пропускайки мишката. Ето защо, за конкурентни рекламни кампании, свързани с продажбата на стоки и услуги, за да спестите бюджета, не препоръчвам използването на тематични сайтове.

Ретаргетирането работи по-добре на тематични сайтове. Следователно, ако е планирано активно използванетози маркетингов инструмент, тогава в този случай има смисъл да включите тематични сайтове, като им зададете цена от 20-50% от цената, посочена в търсенето. В други случаи сайтовете трябва да бъдат изключени или внимателно наблюдавани сайтове и ръчно да изберете няколко, които са най-подходящи за дадена кампания. В този случай можете да увеличите CTR на Yandex.Direct, тъй като този показател се изчислява отделно по търсене и по сайтове.

Внимателен подбор на отрицателни ключови думи.

Очевидно няма смисъл онлайн магазин за парочистачки да се показва при поискване. "направи си сам парочистачка"или ръководство за парочистачка. Наистина с помощта на тези заявки хората не търсят продавач, а безплатна информация и нямат намерение да правят покупка. В резултат на това такава импресия ще бъде празна - най-вероятно никой няма да щракне върху рекламата и CTR ще намалее неочаквано.

Ето защо, преди да стартирате кампания, определено трябва да погледнете статистиката на ключовите заявки и да подчертаете откровено излишните думи, като ги копирате и поставите в съответния раздел на настройките на кампанията. Най-лесният начин да направите това е в услугата wordstat.yandex.ru.

Отиваме в услугата за статистика на Yandex, въвеждаме заявката "алпийски ски":

Вижте - колко ненужни импресии ще има, ако не използвате отрицателни ключови думи! Всички тези празни импресии понижават CTR и увеличават CPC.

Обикновено препоръчвам да анализирате страниците със статистика, докато броят на заявките за търсене достигне по-малко от 50. По-ниските стойности могат да бъдат игнорирани. Въпреки това, в сложни случаи или с тясно специализирани теми, можете да се гмурнете още по-дълбоко.

Безплатно сваляне

В момента можете да изтеглите готови отрицателни ключови думи, които използвам като основа за много рекламни кампании - лесно е и безплатно. Достатъчно е да въведете правилния си имейл и след потвърждение ще видите пълното съдържание на тази страница.

Можете да получите общо около 700 отрицателни ключови думи безплатно, обикновено ефектът от използването им е - увеличение на CTR с 250-300%в сравнение с кампания без отрицателни ключови думи!

Безплатно сваляне

Ако вашият имейл след абониране не получи имейл за потвърждение на известието (това се случва понякога в зависимост от типа на вашата пощенска кутия), тогава има следните опции:

  • Изчакайте 5-10 минути.
  • Опитайте друга пощенска мрежа, mail.yandex.ru или gmail.com работят най-добре.
  • Проверете папката си за СПАМ - може би правилният имейл е там. След това не забравяйте да го маркирате и щракнете върху - НЕ спам.
  • Ако нищо друго не помогне, пишете ми на и предоставете връзка към страницата, версия на браузъра и приблизителна процедура.

Ако имате коментари или сте готови да предложите вашите списъци - пишете в коментарите.

Използвайте точни съвпадения на ключови думи.

Какво е? Да приемем, че рекламодател рекламира по ключова дума "купувам ски". Смятате ли, че рекламата ще се показва само при тази заявка? Без значение как. Ще се показва както при заявката „купуване на стари ски“, така и при заявката „ски на едро“ и т.н.

В Yandex.Direct не всичко е толкова тъжно и използването на отрицателни думи практически елиминира такива празни впечатления. Тоест, достатъчно е да добавите текстовете на ненужните заявки към отрицателните ключови думи, например "-на едро", "-стари" и рекламите за тях няма да се показват.

Но когато работите с Google.AdWords, е необходимо да използвате точния режим на използване ключови думи. Тъй като тази система по подразбиране прилага колко широки са съвпаденията, че за една и съща заявка „купуване на ски“, ще покаже и заявки: „продажба на шейни“, „ски алпийски дисциплини“ и т.н.

Как се активира този режим? Всеки ключ, който трябва да бъде показан точно, без да се използват синоними, трябва да бъде цитиран при добавяне към системата, като това: „купете ски“. В този случай системата ще показва реклами само за заявките „купете ски“ + нещо друго, например „купете ски в Москва“ или „купете магазин за ски“.

Ако бюджетът изобщо не е гумен и имате нужда от още по-точно съвпадение, без да добавяте допълнителни думи към заявката, тогава фразата се взема в квадратни скоби: [купете ски]. Рекламата ще се показва само при тази директна заявка. Ако потребителят въведе заявката „купете ски в Санкт Петербург“ в търсенето, рекламата няма да се покаже.

Работа с рекламен текст

Колкото по-ангажиращ е текстът, толкова повече хора ще кликнат върху него. Но тук е важно да не преигравате и да кажете истината, макар и в по-украсена форма. В противен случай може да има много посещения, но малко поръчки (в този случай те говорят за ниска рекламна реализация).

Опитайте се да изберете един или повече конкурентно предимствои акцентирайте върху това сбито в заглавието или текста на обявата. Според мен най-добре работят тези текстове, в които има полза, формулирана под формата на интересно нестандартно предложение.

Нека обясня: стандартните отстъпки вече не се придържат към никого. Имаме нужда или от нестандартни отстъпки, или от други „примами“.

Обява със заглавие: „Дървена дограма. Отстъпки! нямаше много висок CTR в Yandex.Direct.
Но само няколко докосвания и реклами с такива заглавия работеха два пъти по-добре:

Затова идеалният вариант е, ако рекламодателят е толкова развит, че има много нестандартни предложения и възможности. В този случай е доста лесно да ги победите в рекламата. Ако рекламодателят е прост като гребло, ще трябва да помислите сами: какво ще се изпъкне в една реклама, за да привлече вниманието на аудиторията по нестандартен начин.

Още отговори

Като цяло съставянето на кликащи реклами е изкуство, в което се специализират много сериозни професионалисти. Но за начинаещ рекламен специалист има по-лесни начини да постигне доста добър резултат, без да прекарва безсънни нощи, опитвайки се да натъпче работещ слоган в нещастни 30 знака. Можете просто да разгледате най-добрите конкуренти в силно конкурентен регион (например Москва) и техните наистина работещи рекламни текстове. Същото „падане на цената“ беше взето от мен назаем от някого и работи перфектно, показвайки прилични резултати.

Когато съставяте реклами, трябва да използвате всички възможности, които системата предоставя, за да я направите възможно най-атрактивна и забележима. В момента същият Yandex.Direct позволява публикуването на така наречените бързи връзки, адреса и телефонния номер на компанията, снимки, когато се поставят на тематични сайтове. Използването на тези функции може значително да увеличи CTR, тъй като такива реклами често изглеждат по-изгодни от конкурентите.

И не забравяйте, че както в Google.Adwords, така и в Yandex.Direct, за всяка ключова заявка можете да използвате няколко различни опции за рекламни текстове, за да изберете според статистиката най-ефективния текст, който предизвиква най-голям отговор от интернет потребителите .

Това, разбира се, не са всички начини за повишаване на CTR на рекламите, но едни от най-ефективните. Използвайки поне няколко от тях (или по-добре, разбира се, всички наведнъж), можете наистина увеличете CTR в Direct и Adwords няколко пъти.

Поне за начало основна теорияза непосветените. CTR (честота на кликване) е честота на кликване, т.е. съотношението на кликванията към вашите рекламакъм общия брой импресии. CTR се използва за оценка на ефективността както на отделни реклами, така и на сайтове или кампании като цяло.

Какво влияе на CTR?

Използвайки примера на реклама в търсенето на Yandex, ще анализираме факторите, които влияят на честотата на кликване. Първо, това рекламна позиция. Рекламите, разположени на специално разположение, ще съберат повече кликове от тези, които събират прах в гаранцията. Не всички потребители стигат до края на страницата, да не говорим за втория или третия. Второ, това рекламна привлекателност, което всъщност е тема за отделна дискусия. Има правила, за да направите вашата реклама привлекателна, но не забравяйте за уникалността, опитайте се да се различавате от конкурентите и да предлагате нещо, което никой друг не е предлагал. Същото може да се препоръча и по отношение на рекламни банери или картинки за реклами в рекламни сайтове. Не забравяйте за външни фактори, които не сме в състояние да контролираме, така че можем само да се адаптираме. Всяка ниша има своя собствена, но като правило говорим за пазарни тенденции в най-широкия им смисъл.

Какво казва CTR?

В едно скорошно фанатично преследване на високи конверсии казахме, че дори хипотетична конверсия на сайта от 100% може съвсем реалистично да съжителства с бизнес загуби. Подобна е ситуацията и с CTR. Винаги разглеждайте всички показатели в комплекс и още по-добре - тревожете се за физически осезаеми резултати, а не за красиви числа в статистиката на Yandex.Direct. Защото един индикатор за CTR няма да ви каже нищо. Първо, не говори за рентабилността на вашия бизнес или броя на продажбите. Преценете сами: човек кликва върху супер атрактивна реклама, но вижда или ужасен сайт, или нещо, което противоречи на предимствата, обещани в рекламата. Така обявата само привлече вниманието, а сайтът по никакъв начин не се справи със задачата си - да продава.

Освен това, CTR може дори да не е показател за добре настроена реклама.. Често се обръщаме към нас за настройка на реклама или създаване на уеб сайт, изискващи постигането на конкретни показатели (най-често същата реализация или цена на клик). Обикновено е възможно да се обясни, че тези показатели могат да изглеждат красиви, без да дават задоволителен ефект, така че трябва да се тревожите за тях в по-малка степен. Но не винаги е възможно да се убеди и човек тръгва да търси друг художник и, много вероятно, намира фрийлансър, който е готов да гарантира условен CTR от 10-15%. Може ли да се справи с такава задача? Несъмнено. Но какво му пречи да пише реклами само за най-популярните ключове (високият CTR е следствие от тяхната популярност и нищо друго) или, обратно, редки, за които не се показват конкуренти, поради което вашата реклама ще бъде кликната поради липса на алтернатива и няма значение колко изгодно е за вас да кликнете върху този ключ. Да не говорим, че рекламата може и да не се продава. Да приемем, че имате онлайн магазин за кухненски уреди и човек идва при вас за заявката „описание на съдомиялна машина“. Каква е вероятността този, който не е въвел нито ключа „цена”, нито „къде да купя”, да направи поръчка при вас? Трябва само да погледне характеристиките. Обаче това беше кликване, което повиши вашия CTR, но не ви донесе и стотинка печалба.

CTR в Yandex.Direct

Веднага след предходния абзац, не мислете, че CTR е показател, чиято единствена полезност е да рекламна агенцияможе да се похвали със статистика пред клиент, който е слабо запознат със същността на въпроса. Разбира се, това не е така и има поне една полза от високия CTR. Колкото по-висок е CTR, толкова по-ниска е цената на клик.Можете да разгледате случаи, когато рекламата не следва заявки, които са от интерес за нас, или да сравните 10 кликвания на цена от 10 рубли, които не дават поръчки, и 5 кликвания на 25 рубли, след което правите три продажби, но сега ние ще говорим за по-стандартни ситуации. И за това, което мнозина не предполагат.

Всъщност Yandex продава импресии на рекламодателите, а не кликове (както звучи официално). Да предположим, че за 100 импресии на реклама за определен ключ, той, Yandex, иска да получи 10 USD, които се изчисляват въз основа на търга на рекламодателите. Колко клика ще излязат от това, системата изобщо не се интересува. И имате реклама с CTR от 5%. По този начин 100 импресии на вашата реклама ще доведат до пет кликвания, тоест цената на един клик ще бъде $2. Сега си представете, че сте пренаписали рекламата си и нейният CTR се е увеличил до 10%. Променяме числата в предишния израз и получаваме цена на клик от само 1 USD. Обратната връзка между CTR и цената на клик е очевидна. Сега помислете дали Yandex има интерес да ви показва по-често, когато вижда растежа ви. Естествено, да, и с увеличаване на импресиите, макар и на по-ниска цена, Yandex се оказва в повече плюси дори е готов да повиши вашата реклама, така че можете да бъдете на първия ред на специално разположение поради висок CTR и да плащате по-малко от конкурент, който е на третия.